Kök Ucu Rezeksiyonu Konya

Kök Ucu Rezeksiyonu Nedir?

Kök ucu rezeksiyonu, diş kökü ve çevresindeki çene kemiğinin iltihaplarını tedavi etmeye çalışan cerrahi bir yöntemdir. Diş köküne içeriden, bir dişçinin olağan “rotası” olan diş tacı açılarak değil, alveolar kemiğe küçük bir pencere kesilerek dışarıdan yaklaşılır. Güvenilir, bir şekilde başarılı bir sonuç elde etmek için, tüm kök ucu rezeksiyonlarını cerrahi bir mikroskopla ve oral cerrahların profesyonel bir müdahale ile edilerek gerçekleştirilmektedir.

Genellikle, lokal anestezi prosedür sırasında ağrıyı kontrol etmek için yeterlidir. Yarı geniş sedasyon (sedatif ilaçlarla hastanın tüm reflekslerinin korunarak, derinliği kontrollü olarak ayarlanabilen uyku hali.) veya genel anestezi, daha kapsamlı cerrahi gerektiren durumlarda veya belirgin korku ile karşı karşıya olan hastalar için seçeneklerdir. Ağız boşluğundaki diğer birçok cerrahi prosedürde olduğu gibi, bir kök ucu rezeksiyonu diş kök bölgesinin üstündeki bir sakız kanadının “mobilizasyonu” ile başlar. Diş köküne erişim elde etmek için, ağız cerrahı şimdi açıkta olan çene kemiğine küçük bir pencere keser.

Kök Ucu Rezeksiyon Prosedürü Nasıl Devam Ediyor?

Diş kökü çevresindeki iltihaplı / enfekte doku, herhangi bir periapikal veya lateral kist ile birlikte çıkarılır. Daha sonra, diş kökünün en üst kısmı, yaklaşık 3 milimetre uzunluğunda kesilecektir. Diş kökünün kesitinde görülebilen kök kanal dolgusu kusurlar açısından kontrol edilecek ve gerekirse yenilenecektir. Sakız kanadı alanın üzerine geri katlanacak ve hızlı bir şekilde dikilecektir.

Alveolar kemiğin kalan boşluğunda oluşan kan pıhtısı, yeni kemik dokusunun yenilenmesi için başlangıç noktasıdır ve boşluk birkaç hafta içinde tamamen kapanacaktır. Kök ucu rezeksiyonu lokal anestezi altında yapılan oral cerrahi işlemdir. Operasyon başlamadan önce, dişin durumu x-ışınları yardımıyla incelenir. Çoğu durumda sinirleri çıkarıldıktan sonra kök kanal dolguları ile beslenen bir diştir. Bir kök kanal tedavisinden farklı olarak, kök ucu rezeksiyonu diş kronundan değil, köklerden yapılır. Enflamasyonun derecesine bağlı olarak kök ucu ve çevresindeki enfekte doku çıkarılır. İyice dezenfeksiyondan sonra diş çimento, plastik veya diğer malzemelerle kapatılır.

Tedavi Süreci

Kök tedavisi doğru yapılırsa, ancak diş sadece basit bir dolgu ile doldurulursa (örneğin, amalgamat), dolgu yıllar içinde sızıntılar geliştirebilir ve bu da dişin iç kısmında tespit edilmemiş bakteri istilasına izin verir. Kök ucu iltihabı olası bir sonuçtur. Kronik kemik enfeksiyonu genellikle kötü kök tedavisinin veya artık sıkıca doldurulmayan dişlerin sonucudur. Kemik iltihabı önemli değilse, kök tedavisinin hijyenik koşullar altında yapılması şartıyla tekrarlanan kök tedavisi (revizyon denir) bazen iyileşmeyi teşvik edebilir.

Bununla birlikte, kapsamlı bir revizyon, kök ucu rezeksiyonundan daha karmaşıktır. İş bir lastik bant, mikroskop ve sabır gerektirir ve uzun zaman alır. Bu kesinlikle bir kök ucu rezeksiyonunun sıklıkla bir revizyon üzerinden seçilmesinin nedenlerinden biridir. Kök tedavi revizyonu istenen sonuca yol açmazsa veya enfeksiyon zaten çok büyükse, kök ucu rezeksiyonu olarak da bilinen “odağın” cerrahi temizliği genellikle son seçenektir.