Çocuk Diş Hekimliği (Pedodonti) Amputasyon Tedavisi

Çocuk Diş Amputasyon Tedavisi Nedir

Amputasyonun genel amacı yaralı veya hastalıklı bir dişi ekstraksiyondan kurtarmaktır. Çoğu diş hekimi, sağlıklı bir doğal dişi tutmaktan daha iyi bir alternatif olmadığı konusunda hemfikirdir ve kök amputasyon prosedürü bunu mümkün kılar. Dental implantla, geniş köprü ve özel yapım diş protezleri pahalı ve zaman alıcı olabilir. Genellikle kök amputasyonu ve gerekli kron çalışması daha ucuzdur ve 1-3 kısa ziyarette tamamlanabilir.

Bu prosedürlerin ne olduğunu ve ikisi arasındaki farkın ne olduğunu açıklayarak başlayalım. Kök Amputasyonu, çok köklü bir dişin, genellikle üst azı dişlerinin bir kökünün cerrahi olarak çıkarılmasıdır, çünkü üç kökü vardır. Apikektomi, herhangi bir dişin kök ucunun, kök apeksinin çıkarılmasıdır. Neden bu prosedürlerden birine ihtiyacınız olabilir? Öyle ki kök kanal tedavisi gören bir dişiniz olduktan sonra, bazen yeniden tedavinin düzeltemediği sorunlar olabilir ve tedavi edilmezse diş kaybına yol açabilir. Amputasyon, bir kökün çok köklü bir dişten çıkarıldığı özel bir diş prosedürüdür.

Diş daha sonra stabilize edilir ve bir kuron veya dolgu ile tamamen işlevsel hale getirilir. Bilmeliyiz ki kök amputasyon prosedürüne en uygun çok köklü dişler, ağız arkasındaki azı dişleridir. Bu büyük yassı dişlerin, üst veya alt çenede yer almasına bağlı olarak iki veya üç kökü vardır.

Kök Amputasyon Tedavi İşlemi Nedir?

Genellikle kök amputasyon enfeksiyonu ortadan kaldırmak için yapılır. Ek olarak enfeksiyon veya diş kırığının kaybına neden olduğu bir alanda daha fazla kemik kaybını önlemek için yapılır. Yani kök amputasyonu için iyi bir aday olan bir diş, çok köklü ve kök kanalı ile tedavi edilmiş bir dişin bir kökünün kökte bakteri barındırması, enfeksiyon veya kırık nedeniyle konsantre bir bölgede ciddi kemik kaybı veya konsantre ancak köklerin geri kalanı dişi desteklemek için yeterli kemiğe sahiptir. Sorun sadece bir kökü etkilediği ve kalan diş yapısı sağlıklı ve stabil olduğu sürece, dişi kurtarmak için bir kök amputasyonu yapılabilir.

Tedavi edilmezse, enfeksiyon veya çürüme çevreye yayılabilir, bu da sadece etkilenen dişin stabilitesini tehlikeye atabilecek kemik kaybına neden olabilir, ama çevredeki dişler de. Sonunda tüm diş tehlikeye girecek ve çıkarılması gerekecektir. Kökü çıkarmak dişi kurtarmaya yardımcı olabilir ve onu çekip kısmi, köprü veya implant ile değiştirmenize engel olabilir.

Bu yüzden kök amputasyonundan önce kök kanal tedavisi yapmak gerekir. Amputasyonun kendisi, kan damarlarının ve sinirlerin bulunduğu dişin derinliklerinde kesmeyi içerir.

Amputasyon Tedavi Prosedürü Nasıl İşliyor?

Bu nedenle, bu damarları ve sinirleri içeren dişin hamurunun kökleri rezeksiyondan önce çıkarılması gerekir. Kök kanalı ve amputasyon tedavileri lokal anestezi altında yapılacaktır. Apikektomi, apikal kısımda enfeksiyonun tam olarak çözülmemesi durumunda genellikle bir kök kanal tedavisinden sonra yapılır. Daha önce kök kanallı dişlerdeki problemlerin çoğu, kök ucunun veya apeksin yakınındaki problemlerden kaynaklanır. Apicos, yeniden tedavi etkili olmayacağı zaman yapılır. Apikektomi endikasyonları şunları içerir: kök kanal tedavisi veya yeniden tedaviden sonra enfeksiyon, çıkarılamayan kırık bir dosya tarafından engellenen kök kanalının temizlenememesi, diş kökünün apikal kısmında bir kırık veya çatlak, endodontik dosyaları önleyen kavisli kök kanalı kökün tepesine veya endodontik dosyaların tepeye ulaşmasını önleyen dişte kireçlenmeye ulaşmasını önler. Bir apikostomi genellikle dişi çekmeden önce kurtaran son çaredir.