Dijital Ölçü Konya

Ağız İçi Kamera ve Dijital Ölçü Nedir?

Dişetinin semento-emaye bağlantısının ötesindeki apikal kayması dişeti çekilmesine yol açar. Bu çalışma, periodontal problar kullanılarak klinik olarak alınan geleneksel ölçümlere kıyasla dişeti çekilmesinin dijital ölçümlerinin tekrarlanabilirliğini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Kök kanal tedavisinin amacı, diş içinde kök kanalının derinliklerinde gelişen herhangi bir iltihabı ortadan kaldırmaktır.

Modern süreçler ve ultrason, büyüteçler, lazerler ve yüksek çözünürlüklü video mikroskopi gibi yenilikçi cihazların yardımıyla artık birçok durumda dişleri çok karmaşık ve dallı bir kök kanal sistemi ile başarılı bir şekilde tedavi etmek ve böylece uzun vadede diş kaybını önlemek mümkündür. Sinir dokusunda hasar varsa, kök kanal tedavileri her zaman gereklidir. Olası bir neden, sinir boşluğuna nüfuz eden bakteriler (çürük) olabilir, orada çoğalabilir ve böylece iltihaplanmaya neden olabilir. Bu durumda, bu doku çıkarılmalı, ortaya çıkan boşluklar temizlenmeli, genişletilmeli, dezenfekte edilmeli ve daha sonra özel bir malzeme ile doldurulmalıdır.

Ağız İçi Kamera ve Dijital Ölçü Prosedürü Nasıl İşliyor?

Gerçek dolumdan önce diş hekiminiz kök kanalının uzunluğunu tam olarak belirlemelidir. Çünkü sadece kök ucuna yakın bir kök dolgusu dişi kalıcı olarak tutabilir. Doldurma çok kısa olsaydı, bakteriler dişte kalırdı; doldurma çok uzunsa, kemikte tahriş edici faktörler hareket edebilir ve sonuçta orada iltihaplanmaya neden olabilir.

Ağız İçi Kamera ve Dijital Ölçü Teknikleri

Önceden, bu uzunluk tespiti için birkaç röntgen çekilmesi gerekiyordu. Bununla birlikte, X-ışını görüntüsü sadece 3 boyutlu bir kök kanalının 2 boyutlu bir görüntüsünü gösterebildiğinden, kanal uzunluğunun kesin olarak belirlenmesi genellikle sadece sınırlı bir ölçüde mümkündür. Belirli koşullar altında, sonuç yetersiz kök kanalı tedavisi ve dolayısıyla daha fazla kalıntı tekrar tedavisi riski olmuştur. Kanalda kalan hastalıklı bir sinirin bakteri ve doku kalıntıları riski oldukça azaltılmıştır. Kök ucu bölgesinde kalan şikayetler veya kronik iltihaplanma ile birlikte kalan risk önemli ölçüde azalır.